Samen bouwen!

Na ons eerste bezoek aan de vestiging Rijssen hadden wij meteen een heel goed gevoel bij Selekthuis. Je wordt er geholpen en er wordt naar je geluisterd, wat zijn je wensen. Als je op bepaalde keuzes vastloopt wordt er ook niet geschroomd om een eigen visie in te brengen wat je kan helpen in het maken van een keuze. Onze woning is casco gebouwd en tijdens de bouw is er in overleg veel mogelijk. Het team wat bij ons het huis heeft gebouwd hebben wij als proffesioneel en heel prettig ervaren. Het zijn stuk voor stuk vakmensen en verstaan hun vak. Kortom wij zouden, als we het overnieuw moesten doen, zeker weer naar Selekthuis gaan. Ze helpen je van A tot Z.

Ontzorgd nieuwbouwen van A t/m Z

Wij hadden ons goed voorbereid op ons eerste nieuwbouwproject en hadden verwacht via een architect tot een ontwerp te komen en dit weg te zetten in de markt op zoek naar een geschikte aannemer. Na ons eerste bezoek aan de Selekthuis showroom waren we op andere gedachten gebracht. Waar de klassieke manier veel variabelen en onduidelijkheden met zich meebrengt, stonden de vele mogelijkheden om de standaard ontwerpen aan te passen aan onze specifieke wensen, als ook de vroegtijdige transparantie in kosten ons erg aan. Van ontwerpen, tot plannen, tot uitvoering, het gehele traject hebben we als buitengewoon prettig ervaren door de aandacht voor onze wensen, deskundig advies waarin ook persoonlijke ervaringen werden gedeeld, en een "can-do"mentaliteit. Waar mensen soms terugblikken op een nieuwbouwtraject als intensief en eens-maar-nooit-meer, zouden we (ondanks dat we eerst eens gaan genieten) dit gerust opnieuw ondernemen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer bekwaamde vakmensen. En heel behulpzaam en vriendelijk.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

Zeer kundige mensen, erg gerust gevoel gehad. Wij raden Selekthuis aan!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De bouw is goed verlopen en de woning is zeer zorgvuldig gebouwd en van goede kwaliteit

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Goede communicatie en prettige samenwerking

Van het begin tot het eind zijn wij heel blij met de keuze van selekthuis. De bouwploegen waren allemaal aardig en deskundig. De communicatie verliep prima. Dat geldt voor alle afdelingen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer mooie woning, professioneel gebouwd

SelektHuis is zeer aan te bevelen. Van ontwerp tot oplevering zeer positief ervaren. De bouw zelf is zeer vlot verlopen. Geen opleverpunten (casco oplevering).

Selekthuis uit Rijssen: Serieuze en zeer betrouwbare aannemer

Na diverse gesprekken met verschillende aannemers kwamen wij uiteindelijk bij Selekthuis te Rijssen. Als klant kon je alle kanten op en werd het ontwerp gedurende de ontwerpfase dusdanig verfijnd dat we er verliefd op werden. Wij hadden vanaf het eerste moment een ervaren bouwbegeleider in de arm genomen, achteraf had het niet gehoeven, want zowel de afstemming als deskundigheid als werkwijze was open, transparant en van hoogstand niveau. Feit is dat je bij Selekthuis, in tegenstelling tot andere aannemers, meteen weet waar je aan toe bent. Geen flauwekul, geen mitsen, geen maren, geen meerwerken ná ondertekenen van de aannemingsovereenkomst, daar hebben sommigen een handje van. Je krijg het totaalbedrag, daar teken je voor en klaar is kees. Zo kan je naar je hypotheekverstrekker en je zaken tot de laatste euro regelen. Je wordt achteraf niet geconfronteerd met allerlei verassingen of smoesjes, en dat was voor ons de maatstaf. Tot de oplevering is het ook waargemaakt, en daarmee maakt Selekthuis het verschil! Persoonlijk ervaren wij dat werknemers van Selekthuis niet weglopen voor hun verantwoordelijkheid. Er wordt op je vraag of verzoek adequaat gereageerd, alles wordt meteen opgepakt en opgelost. Een schaarste binnen de bouwwereld volgens mijn bouwbegeleider. Tijdens de uitvoering wordt keurig gewerkt, bouwplaats blijft schoon en veilig tot het eind, er wordt met een vriendelijke en gemotiveerde ploeg gewerkt, verstrekte planning wordt nagekomen, er wordt niet gerommeld met materialen en tenslotte wordt er luchtdicht gebouwd. Dat was voor ons zeer belangrijk, want daardoor vielen vóór die tijd al meerdere aannemers af. Net voor de oplevering wordt het aangetoond middels een “blowerdoortest”. Uiteindelijk is het allerbelangrijkste en soms maatgevend voor elk bouwproject het oplossen van opleverpunten. Wij hadden sowieso niet zo veel, maar die paar kleine puntjes werden erg snel opgelost en afgehandeld. Mochten wij weer gaan bouwen, dan gaan we weer voor Selekthuis!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Garage/schuur, Dak, Vloer, Keuken, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Onderhoud/service, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer tevreden met het resultaat

Terugkijkend op onze ervaringen met Selekthuis zijn wij zeer te spreken over hoe het hele proces van ontwerp, bouw en oplevering is verlopen. In de ontwerpfase dacht de bouwkundige pro-actief mee, kwam met voorstellen waaraan je zelf niet zo snel dacht en deed suggesties om je eigen voorstellen nog te verbeteren. De bouw van onze woning is zo goed als vlekkeloos verlopen. Planningen werden tot op de week nauwkeurig gehaald. En tijdens de bouwfase kwam het bouwteam, waar zij dit uit hun ervaring nuttig achtten met suggesties voor enkele aanpassingen. Het bouwteam (m.n. Robert de Goeije) en de projectleider (Jan Rolleman) verdienen hierbij een groot compliment! Dat er degelijk werd gebouwd bleek ook wel uit het zeer beperkt aantal opleverpunten. Toch een punt van kritiek. Wij waren minder te spreken over de partij die het elektra verzorgde. Die leverde kwalitatief minder goed en op enkele onderdelen slordig werk. Op onze klachten werd door SelektHuis overigens wel adequaat gereageerd. Kortom, wij wonen met veel plezier in onze mooie nieuwe woning.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Fijne bouwperiode en een heerlijk huis

We hebben met Selekthuis in 2019 een woning gebouwd! Bewust even gewacht met de recensies! Maar zowel over het gehele begeleidingsproces als de samenwerking tijdens de bouw niets op te merken! Kleine problemen zijn snel opgelost en de vakmannen en projectleider hebben altijd welwillend en behulpzaam opgetreden! Blij met ons kwalitatief hoogwaardige en fantastische huis! Team select bedankt! En in het bijzonder Jan Rolleman!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Over het algemeen is de bouw bij ons zeer snel en prima gegaan

Wij hadden een goede en plezierige adviseur. Ik ben zeer tevreden over de uitvoerder die wij hadden, zeer betrokken en hulpvaardig en reageerde altijd uitermate snel op vragen. Ook het tussentijds ter plekke zaken als klant zelf aanpakken was geen probleem en verliep dank zij hem zeer soepel. Ook over de ploeg die door Selekthuis bij ons was ingezet. Dit waren zeer aangename mensen. Ook de mensen waarmee wij binnen Selekthuis te maken hadden zijn vriendelijk en voelbaar trots en begaan met hun werk. De kwaliteit van de bouw en de toegepaste materialen is uitstekend. Uiteraard zijn er ook altijd mindere punten. Ik ben zelf totaal niet gecharmeerd van de overal toegepaste flexibele elektrabuis. Een ramp om daar naderhand een draad in te trekken of te vervangen als je er per ongeluk een keer in boort. Minder was ook beslist het sanitair installatiewerk. Zowel qua installatie opzet, als de uitvoering ging nogal het onnodige mis. Tot slot zou ik de aannemer willen adviseren om in het proces in te bouwen dat na de oplevering een map met toegepaste materialen/installaties, onderhoudsvoorschriften etc. aan de klant verstrekt wordt. Dit voelt nu echt alsof de relatie plotsklaps eindigt en er toch echt iets essentieels ontbreekt.

Heel erg tevreden

Wij zijn heel erg blij met ons pas opgeleverde huis. De bouw is heel erg snel gegaan, goed contact gehad met de bouwvakkers en uitvoerder. Uitvoerder reageerde snel op vragen en gaf ons goede tips. In overleg waren er zelfs nog kleine aanpassingen mogelijk. Al met al zeer tevreden met onze prachtige woning!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Een woning gekregen, die volledig voldoet aan onze verwachtingen.

Prima aannemer, die een zeer goed product oplevert. Opleverpuntjes worden zonder gemekker opgelost. Een bedrijf waar op basis van redelijkheid zeer goed mee te overleggen is. Wij zitten na de oplevering met een zeer goed gevoel in onze nieuwe woning!

Geweldig concept

In 2016 een win-win woning gekocht. Vanaf het begin tot het eind heeft Selekthuis ons geholpen met het realiseren van ons huis. Het bedrijf is een aanrader voor mensen die niet bekend zijn in de bouw.

Zeer tevreden.

Vanaf het eerste moment met de adviseur tot en met de oplevering is alles naar wens gegaan. Vriendelijk en kundig personeel en ook de onderaannemers zijn goed. Wij konden onze wensen goed kwijt en er wordt goed meegedacht. Vragen kunnen altijd gesteld worden en wij kregen ook netjes antwoord.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Opstart niet perfect, tijdens bouw veel mogelijk

Opstart was niet perfect, later tijdens de bouw veel mogelijk met eigen werk

Netjes en correct

Fijne samenwerking gehad en ze hebben een prachtig huis neergezet. De afwerking is erg goed en hele vriendelijke mensen. Ook na een half jaar de extra controle was geen probleem. De paar kleine dingen (afstelling) werden gelijk herstelt. Erg tevreden en erg blij met ons huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prettig bedrijf. Zeker aan te bevelen!

Vandaag oplevering gehad. Bedrijf denkt mee en komt afspraken na!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Fantastisch bedrijf/mensen, betrouwbaar en topkwaliteit

Bouwen is een proces waarbij een heleboel gebeurd en er wel eens dingen misgaan. Van alle partijen die betrokken zijn geweest bij onze bouw is Selekthuis echt de enige gebleken die bereikbaar zijn en waarvan we op aan kunnen! Lang verhaal kort: ons vertrouwen in hun is keer op keer terecht geweest. Van de mensen op kantoor tot aan de mensen op de bouw. De bouw was uitstekend georganiseerd en de constante staat van de bouwplaats voorbeeldig. Dit is toch de manier waarop je je droomhuis tot stand wilt zien komen?! Super bedankt Selekthuis! Van ons dikke en terechte 10.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

SelektHuis stelt teleur

Veel punten die niet goed gaan in Regio Noord:-Druk wordt gelegd op snel ondertekenen overeenkomst zonder dat meerwerk uitgediept is.Meerprijzen naderhand:veel en erg hoog.Vergelijken offertes diverse bouwbedrijven gedaan op verkeerde gronden.-Berekeningen en tekeningen zijn door gemeente afgekeurd.-Begeleiding vergunningaanvraag onvoldoende.-Zaken verwacht je in het basishuis,maar blijkt meerwerk:wanden badkamer niet waterdicht (serieus),vloeren zijn niet vlak genoeg voor tegels,in bijkeuken geen warm/koud water,vloerverwarming badkamer niet geïsoleerd en onder te dikke laag cement,beneden geen zone-regeling.2 Jaar geleden uitgezochte vensterbanken toch net voor oplevering forse meerprijs??Reserveert u alvast heel veel spaargeld als onvoorziene post voor SelektHuis!U heeft het hard nodig.-“Snel bouwen” gaat pas in als de bouw begonnen is.2 Jaar traag overleg en onnodige forse bouwuitstel:extra woonkosten niet vergoed (zie een vorige review).Belofte “snel bouwen” is zeer relatief.Voor minderwerk betaalt u toch(te weinig teruggave).-Warmtepomp-installatie werd niet optimaal aangelegd en op punten niet volgens overeenkomst. Rendement mogelijk niet optimaal (herkenbaar?).-SelektHuis legt nadruk op ”traditioneel bouwen”.Let op: de zolderverdiepingsvloer en gehele topgevels houtskeletbouw.-Het beloofde “ontzorgen” ontbreekt.Veel stress en strijd om te krijgen wat afgesproken is,wat je betaalt en/of verwacht.-Meedenken en adviseren ontbreekt.-Mensen op de bouw gelukkig welwillend/hardwerkend,metselaar Boonstra/Eesterga zeer uitmuntend vakman.-Vooral de organisatie valt tegen waardoor strijd,stress, hoge extra kosten.SelektHuis zal mogelijk reactie plaatsen om iets goed te praten of af te zwakken.Neemt u van ons aan: deze review is waarheid.Bovenstaande is zelfs niet alles en ook kort beschreven.Stress en onmin die SelektHuis veroorzaakt gunnen we niemand,een huis bouwen is zeer kostbaar en een droom die zou moeten uitkomen en geen nachtmerrie.U bent gewaarschuwd.

• Orde en netheid N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De klachten van deze klant zijn intern bekend bij ons. SelektHuis is bezig om samen met de klant tot een passende oplossing te komen. Daarom zal er verder niet inhoudelijk op deze review worden ingegaan. Directie SelektHuis

Prettige organisatie om mee samen te werken

De mensen zijn vriendelijk en bereid om naar je te luisteren en mee te denken. De persoonlijk bouwbegeleider geeft goede adviezen en is behulpzaam Ook de door SelektHuis ingehuurde mensen is goed mee te overleggen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Heldere afspraken, goede bereikbaarheid uitvoerder, goede begeleiding

Fijn bedrijf om mee samen te werken.

Geheel ontzorgde bouwperiode

Vanaf 1e oriënterende gesprek t/m de oplevering van onze woning is in prima overleg een uitstekend product in de vorm van een levensloopbestendige woning gerealiseerd.

Ontzorgt door Selekthuis

De bouw van ons huis verliep erg soepel. Communicatie verliep goed. Vragen/opmerkingen werden snel opgepakt door de uitvoerder. Met name erg tevreden over de bouwers en de uitvoerder!! De communicatie met de adviseur in het voortraject kan nog wel wat gebeterd worden. We zijn super tevreden met het resultaat!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Onze droom is uit gekomen !

Altijd de droom gehad om zelf een huis te bouwen. En nu met Selekthuis is dit uit gekomen. Selekthuis heeft het Caso huis gebouwd, en wij hebben de afbouw in eigenbeheer gedaan. Er is door de adviseur goed geluisterd naar onze wensen. En we wilden dan ook levensloopbestendig bouwen. En dat is volgens ons heel erg goed gelukt. Wij zijn dan ook heel erg blij met het eind resultaat. En hopen heel erg lang van dit huis te mogen genieten.