Een prima aannemer !

Selekthuis is een goede aannemer die de planning correct nakomt. Afspraken en communicatie zijn in orde maar zijn zeker voor verbetering vatbaar. Een fantastisch team op onze bouw. Combinatie en samenwerking met installatiebedrijf Lindhout is goed, vragen en problemen worden snel, goed en professioneel opgelost. Installaties draaien prima, elektra en loodgieterswerk zijn keurig en badkamers zien er top uit en tevens een uitstekende nazorg. Kwaliteit en samenwerking met overige onderaannemers laten hier en daar wel te wensen over maar deze problemen zijn of worden ook opgelost. Al met al, tevreden en zeker aan te bevelen.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

Afspraak = Afspraak

Enorm fijn om met Selekthuis (Tholen) te bouwen. Van begin tot eind weet je waar je aan toe bent. Afspraak = afspraak bij Selekthuis. Voortraject is zorgvuldig doorgelopen waarbij alles mogelijk is. Hierbij wordt ook direct aangegeven wat e.e.a. gaat kosten en wat eventueel alternatieven zijn, heel duidelijk. De voorbereiding (zoals vergunningaanvraag, etc) verliep prima en we werden hier goed in betrokken. Het bouwproces was ook geweldig. maanden van te voren werd de startdatum gecommuniceerd en ze begonnen zelfs een dag eerder. Alle stappen in het proces kloppen precies. Materialen, onderaanmemers, eigen personeel voeren de werkzaamheden volgens een strakke planning uit. Zelden is het van afgeweken en als dit was dan werd dit netjes aangegeven. Het bouwteam werkte netjes en altijd vriendelijk. Op de bouwplaats was orde en netheid ook prima in orde. Enige minpuntje vonden we wel de installateur. Deze streefde niet dezelfde normen en waarden van Selekthuis na. Maar door tussenkomst van projectleider werden onvolkomenheden altijd weer netjes opgelost. Opleverdatum was ook weer volgens planning waardoor onze eigen planning hier naadloos op aansloot. In zijn algemeenheid zijn we zeer tevreden over Selekthuis en zou hun aan iedereen willen aanbevelen! Topteam!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Schitterende woning, vlot en adequaat bouwproces.

Onze woning in Druten is gebouwd van juli 2020 tot en met november 2020. Helder advies bij de personalisatie van het door ons gekozen ontwerp, Gran Paradiso. Ruime keuze in materialen met de mogelijkheid om de bakstenen bij de leverancier uit te zoeken. De sanitair leverancier waarmee SelektHuis zaken doet, Plieger, bood in ons geval onvoldoende keus en was erg duur. Slechts gedeeltelijk via Plieger sanitair besteld. De wand- en vloertegels hebben wij uitgezocht bij Brabant Tegels. Hier veel keus en goede prijs. Keurig gelegd. Aanrader. De aanvraag bij de nutsbedrijven wordt door SelektHuis geregeld, echter controle of dit proces goed verloopt, blijft achterwege. Jammer. Heeft ons veel tijd gekost door zowel fouten bij Liander als Vitens die niet opgemerkt werden door SelektHuis. Op dit punt niet volledig ontzorgd. Onze woning is gedurende een korte tijd gebouwd, hetgeen wij als zeer prettig ervaren hebben. Prettig contact met de uitvoerder en de vaste SelektHuis medewerkers tijdens de bouw. Je bent altijd welkom. Heel weinig gebreken bij oplevering. Snel verholpen in de service periode. Enig minpunt: als je voor UTP leidingen extra betaald, niet weinig, blijken er geen stekkertjes aan te zitten. Als dit door de elektricien daarna geregeld moet worden, betaal je € 80. Dit blijkt wel met kleine lettertjes in het contract te staan. Tip: voeg stekkertjes toe en stop het in de prijs. Conclusie: wij zijn heel blij met onze woning en het bouwproces via SelektHuis.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

Van begin tot einde: Perfect

In de periode mei 2020 - november 2020 is ons vrijstaande huis gebouwd en opgeleverd. Wij hebben Selekthuis (Locatie Rijssen) als een uitstekend bedrijf ervaren met deskundige en betrokken medewerkers. Met dank aan de adviseurs (op kantoor), de uitvoerder die ons voortdurend informeerde over de voortgang van de bouw en natuurlijk de mannen op de bouwplaats. Warm en goed was het contact met de timmerploeg van Jan! Bouwen is wel een feestje zo!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Selekthuis ontstijgt de traditionele aannemerij met haar aanpak .

Vanaf het eerste moment goed bereikbaar en duidelijk in haar aanbieding. Een no-nonsens aanpak, transparant in haar administratie en vakmanschap tijdens de uitvoering. Opleverpuntjes zijn adequaat opgepakt. Gedurende het gehele proces wordt de klant ontzorgd en ondersteund bij te maken keuzes. Selekthuis stelt de klant voorop en doet wat het beloofd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

SelektHuis denkt met je mee!

Wij hebben een casco woning laten bouwen door SelektHuis (kantoor Moordrecht). We zijn in het gehele proces fijn geholpen en onze ervaring is dat SelektHuis goed met je meedenkt en de juiste adviezen geeft. We hebben tijdens het proces nogal wat veranderd en steeds kregen we weer een aangepaste tekening waar we mee verder konden. De bouw verliep voorspoedig en de bouwers waren ook zeer vriendelijk. Kleine puntjes na de oplevering zijn direct opgelost en met een puntje zijn we nog bezig maar tot nu toe prima tevreden. Kortom: wij kunnen SelektHuis zeker bij iedereen aanbevelen!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima Bedrijf, je kunt met hen afspraken maken.

Wij hebben na meerdere bedrijven gesproken te hebben voor Selecthuis gekozen, en zijn blij met de keus die we gemaakt hebben. Wij wilden zelf niet opnieuw het wiel uitvinden, en dat bleek bij Selecthuis goed te werken. Ze dachten met ons mee en hebben daardoor ons veel werk uit handen genomen . Ook wat de planning aangaat was ons huis eerder klaar dan de planning, en mochten we zelf ook al wat zaken regelen, terwijl het huis nog niet opgeleverd was. Je kon met hen afspraken maken , en die werden ook goed uitgevoerd. De tijdelijke stroom en water aansluiting zouden ze nog eerder moeten aanvragen, wand dat werd nu een maand later pas aangesloten, maar dan hadden ze zelf wel een generator voor elektra en water bij zich. We zijn blij met de gemaakte keuze.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima bouwer met hier en daar uitstekende vaklui

Voor ons vrijstaande huis hebben wij SelektHuis ingeschakeld. Het vertrekpunt zijn de buitenmaten uit het zogenoemde brochure. Wij hebben gekozen voor de meest casco bouw vorm om zelf vorm te geven aan het eind resultaat. Alles is mogelijk, als je het zelf maar aangeeft. Bij de verkoop heeft SH snel gecommuniceerd. Zodra er getekend is gaat de communicatie veel minder accuraat. De start van de bouw is op tijd gestart. De oplevering / bouw periode heeft (op voorhand gecommuniceerd) veel langer geduurd dan de eerste opgave bij verkoop. Gelukkig zijn we hier samen uitgekomen met een passende oplossing. Tijdens de bouw heeft de projectleider Jan Rolleman uitstekend de bouw begeleid. (ook de communicatie)Ook op het einde dat de oplevering krap werd zijn alle zeilen gehesen om het toch voor elkaar te krijgen. Het metselaars duo Jan en Roel hebben uitstekend werk verzet. Werk leveren zoals je dat zelf thuis ook zou wensen is hun motto! Prima timmerlieden die allen goede teams zijn. En ja ook wij zijn na het bouwen van ons eerste huis tegen dingen aangelopen die we anders hadden gewild. Bezuinig niet op die laatste paar puntjes en bekijk de woning vanuit alle hoeken en hoe je de ruimtes gaat gebruiken. Overweeg bodemwarmte ondanks de kosten met overal vloerverwarming. Ook de slaapkamers om te koelen. Een heerlijk idee. tip laat de boringen onder het huis aanleggen, scheelt ruimte in je tuin. Maar ook andere zaken die je als koper (ondanks uitgebreide voorbereiding) meer aandacht moet geven. Gaat alles zelf na, sommige dingen kun je later lastig veranderen. Denk hierbij aan afzuiging boven een hoge keukenkast, dat is niet ideaal. De technische ruimte waar de WTW unit in hangt dat die niet te smal is. (Het apparaat is erg groot Vasco T350). Draaikiep ramen houd er rekening mee dat luxaflex of duette shades dan niet passen. Maar al met al is er een prachtige woning gerealiseerd en JA we zouden SelektHuis zo weer inschakelen met de kennis die we nu hebben.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Garage/schuur, Dak, Vloer

Snelle en nette bouwer

Wij hebben Selekthuis als een snelle en nette bouwer ervaren. Veel van onze ideeën hebben we kunnen realiseren. Er is goed naar onze wensen geluisterd. Een paar puntjes zijn helaas tijdens de bouw en oplevering naar voren gekomen die eigenlijk tijdens het ontwerp en het uitzoeken van de materialen aangekaart hadden moeten worden maar waar we niet van wisten dat het mogelijk was. Het bouwteam is een fijn gezelschap die op elkaar zijn ingespeeld en die ook meedenken. Helaas veel kromme muren/wanden waardoor afwerking niet zo strak lukt als gewenst, Al met al zijn we zeker tevreden en erg blij met de mooie woning en is onze droom uitgekomen mede door Selekthuis!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Snelle bouw en service en prachtige woning!

Ons huis in net opgeleverd. Wij waagden ons eraan om ons huis ultra casco op te laten leveren. Oftewel wind en waterdicht, binnenafwerking doen wij zelf. Wij zijn met voorbereidingen tot aan opleveren exact 1 jaar mee bezig geweest. Soms was het contact met de verkoper wat stroef nadat we de offerte getekend hadden. Dat is ons enige minpunt. Nadat de hoofdaannemer ging beginnen liep het contact gelukkig wel erg goed, alles was bespreekbaar. De na service kunnen we nog geen beoordeling over geven want dat is het na traject. Ik hoop dat dit net zo vlot gaat verlopen zoals ze ons huis hebben gebouwd. Fantastisch om te zien dat er binnen 6 weken gewoon een huis staat. Ze werken supersnel, het dak (wij hebben platte pan) hadden ze iets te snel gemonteerd. Daarna correct gecorrigeerd. Let op als je zo'n pan kiest, het is nooit exact recht. Verder ben ik erg te spreken over de begeleiding van de aannemer en ons nog wat tips en tricks vertelde voordat wij echt konden beginnen met de afbouw. Ik zou Selekthuis zeker aanraden!

vakkundig en servicegericht bedrijf

Voor ons de eerste ervaring met het bouwen van een vrijstaande woning. Selekthuis komt de afspraken na, je wordt betrokken bij het bouwproces. Alles volgens planning verlopen, kleine restpunten worden zonder problemen opgepakt. Goede aannemer om mee te bouwen.

Bouwen zonder stress!

Vanaf het eerste, prettige gesprek met Michiel, adviseur tot de oplevering op 9 oktober 2020 door Jan, projectleider zijn we prima begeleid door het gehele team. Mails werden snel beantwoord (zelfs op zondag) en afspraken werden nagekomen, zeer prettig. Tijdens de bouw (casco) was er nog veel mogelijk; er werd meegedacht en alles was bespreekbaar. De "mannen van de bouw" hebben prima werk afgeleverd. Wij zijn heel blij met het resultaat.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima bouwers, doen wat ze beloven.

Van begin tot eind zeer flexibel, met een goede communicatie en heel prettige contacten. Al met al heeft dat geleid tot een mooi huis en dat wij zeer tevreden klanten zijn.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede en deskundige begeleiding

Wij zijn zeer tevreden! Voorafgaand aan de bouw van ons droomhuis goede en fijne gesprekken gehad met onze adviseur. Tijdens deze gesprekken luisterde de adviseur erg goed naar onze wensen en bleek er ook veel mogelijk te zijn. Zo is ons droomhuis eerst ontstaan op papier. Gedurende de bouw goede contacten gehad met zowel de projectleider, als voorman en de andere bouwmannen. Tussendoor mochten we altijd komen kijken en werd ons alles rustig uitgelegd. Ze hebben absoluut vakwerk geleverd!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede begeleiding voor tijdens en na de bouw.

Vanaf het ontwerp tot en na het krijgen van de sleutel korte lijnen met de ontwerpen, daarna de werkvoorbereider en vervolgens de uitvoerder. We kregen al snel (tijdens de bouw!) de sleutel om te kijken en tijdens de bouwvak mochten we zelfs al zelf aan de slag met de vloer, badkamer en keuken.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Selekthuis: een fijn groep vaklieden met hart voor bouwen

Wij konden een mooie kavel kopen in Lochem. Een groot huis voor een scherpe prijs en casco opgeleverd was ons doel. Een leuk design was een andere voorwaarde. Al die wensen zijn bij Selekthuis meer dan uitgekomen. Dankzij de door Selekthuis ingehuurde architect werden onze wensen binnen de mogelijkheden van het bedrijf in een mooi ontwerp omgezet, waarvan niet meer af te leiden is dat het in de basis catalogusbouw is. In maart 2019 hadden wij ons eerste plezierige gesprek met Michiel in Rijssen. Enkele gesprekken volgden en in mei tekenden we de overeenkomst, waarna in september het gesprek met de welstand plaats vond, zonder noemenswaardige aanpassingen en daarna de vergunningsaanvraag bij de gemeente kon worden ingediend. In november werd de bouwvergunning afgegeven. Februari jl. werd door Selekthuis gestart met de bouw en begin juli was de casco oplevering en zijn we zelf aan de slag gegaan. Zoals gezegd waren de gesprekken met Michiel plezierig en werd goed meegedacht met onze (vele) wensen. De bouw begon met twee oudere werknemers die het zware funderingswerk deden. Daarna kwamen Robert en zijn team die de bouw (met hulp van enkele onderaannemers) uitvoerden. En op een gegeven moment het metselteam van Jan dat onze lastige wensen over het metselwerk (3 steendiktes, verdiepte voeg, wildverband en de lagen ad random verdelen over die steendiktes) perfect uitvoerde. Het vakmanschap van alle mensen (ook tekenaar Dinand niet vergeten) die aan ons huis hebben gewerkt was uitstekend en stuk voor stuk waren het plezierige mensen om mee samen te werken. Het enige waarover we iets zouden kunnen opmerken is de communicatie. Ondanks het feit dat we snel antwoord kregen op onze vragen en Jan Rolleman altijd bereikbaar was en snel reageerde, zouden we het fijn hebben gevonden als we van tevoren op de hoogte zouden zijn gesteld als er een aantal dagen niemand op de bouw zou komen. We zijn zeer tevreden met het eindresultaat, binnen budget en zonder verrassingen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Bouwen op een prettige manier

Het is een prettig bedrijf met een gestructureerde en vooraf vaststaande werkwijze. Je wordt tijdens het ontwerpproces goed meegenomen in het keuzetraject. Af en toe zou het prettig geweest zijn dat de gevolgen van bepaalde keuzes zouden worden aangetipt, zodat daar een bewustere keuze kan worden gemaakt. Bedrijf neemt je veel werk uit handen en dat is prettig. Wel een slechte ervaring met één van de onderaannemers (installateur). Daar was totaal niet mee te spreken. Erg slecht. De bouw zelf verliep prima, en de resultaten waren snel zichtbaar. Bij ons waren echt goede vaklieden aan het werk. Niks dan waardering voor hen. De oplevering was scherp van hun kant, waardoor eventuele tekortkomingen allemaal op papier kwamen. Dat is fijn. Restpunten werden vervolgens allemaal vakkundig en vrij vlot verholpen. Conclusie; Het bedrijf is ons prima bevallen en, wanneer het aan de orde is, zouden wij zo weer aankloppen bij Selekthuis!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Komt afspraken na en levert prima kwaliteit

Bungalow laten bouwen. Na verkoopadvies geen verrassingen in realisatie. Communicatielijnen tijdens de bouw zijn direct, er is toegang tot de bouwplaats. Je kunt mensen aanspreken en vragen stelen en er komt snel antwoord dat terzake is. Meerwerk wordt duidelijk omschreven en verantwoord. Als er discussie over iets, is er ook begrip voor standpunt van de opdrahtgever. Mijnervaring is dat we er steeds goed zijn uitgekomen. Bouw is zonder noemenswaardige overschrijding van het oorspronkelijke budget gerealiseerd.

zeer te vrede

Mirella en ik hebben een woning laten bouwen door SelektHuis in Bleiswijk. Wij zijn zeer te vrede over het hele proces. Het koopproces verliep goed, de offerte was duidelijk en inzichtelijk, het uiteindelijke meerwerk was te verwaarlozen. Tijdens de bouw mochten we kijken en vertelde de timmermannen wat ze die dag allemaal gedaan hadden. Bij de oplevering een paar kleine puntjes maar die werden ook allemaal keurig verholpen. In eerste instantie was het schilderwerk onder de maat maar SelektHuis stuurde direct een nieuwe schilder om eea weer in orde te maken. Wij zijn erg te vrede over SelektHuis en trots op ons nieuwe huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Uitstekende service met een prachtig huis als eindresultaat.

Vanaf het begin hebben wij ons zeer welkom gevoeld bij Michiel van Selekthuis Rijssen. Hij begreep onze wensen en voelde goed aan hoe ons droomhuis er uit moest komen te zien. De planning was uitstekend, op de beloofde startdatum werd de bouw gestart. Tijdens de bouw waren wijzigingen nog mogelijk en er werd ondanks de drukte en Corona hard gewerkt zodat het huis op tijd klaar was, bedankt Jan en Jan! Het huis is prachtig geworden, precies zoals onze wens was. Tijdens de oplevering kwamen er een aantal punten maar voren die de komende periode worden aangepakt, o.a het schilderwerk wat door een regenbui beschadigd was. Wat ons betreft een echte aanrader!!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De bouwperiode verliep zeer plezierig, maar na de oplevering verliep het ver beneden peil.

Tijdens de bouw, geen onvertogen woord, bouwvakkers dachten mee en overlegden waar nodig. Ingehuurde onder aannemers tijdens de bouwperiode voor warmte pomp en electra waren zeer waardeloos geregeld, ook het voegwerk en stucwerk slordig afgewerkt en de zaken die nog steeds, na een half jaar wachten, niet geregeld zijn, verlopen traag en er wordt niet gecommuniceerd. Zeker tien mails gestuurd, geen antwoord op gehad, en als je dan belt zijn ze er toevallig mee bezig en hoor je wederom niets! Als dit niet verbeterd zullen er heel wat meer klachten komen en het review cijfer flink kelderen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De klachten van deze klant zijn intern bekend bij ons. SelektHuis is bezig om samen met de klant tot een passende oplossing te komen. Daarom zal er verder niet inhoudelijk op deze review worden ingegaan. Directie SelektHuis

Prima bouwer

Korte bouwtijd en bouwproces prima verlopen. We zijn blij met de woning.

Voldoende

Na wat aanloopproblemen door het vertrek van een verkoopadviseur hebben ze bij de directie de zaak uiteindelijk goed opgepakt. De bouw is nog niet volledig afgerond, maar wat ik tot dusver signaleer lijkt dit allemaal goed te komen.

Samen bouwen!

Na ons eerste bezoek aan de vestiging Rijssen hadden wij meteen een heel goed gevoel bij Selekthuis. Je wordt er geholpen en er wordt naar je geluisterd, wat zijn je wensen. Als je op bepaalde keuzes vastloopt wordt er ook niet geschroomd om een eigen visie in te brengen wat je kan helpen in het maken van een keuze. Onze woning is casco gebouwd en tijdens de bouw is er in overleg veel mogelijk. Het team wat bij ons het huis heeft gebouwd hebben wij als proffesioneel en heel prettig ervaren. Het zijn stuk voor stuk vakmensen en verstaan hun vak. Kortom wij zouden, als we het overnieuw moesten doen, zeker weer naar Selekthuis gaan. Ze helpen je van A tot Z.

Ontzorgd nieuwbouwen van A t/m Z

Wij hadden ons goed voorbereid op ons eerste nieuwbouwproject en hadden verwacht via een architect tot een ontwerp te komen en dit weg te zetten in de markt op zoek naar een geschikte aannemer. Na ons eerste bezoek aan de Selekthuis showroom waren we op andere gedachten gebracht. Waar de klassieke manier veel variabelen en onduidelijkheden met zich meebrengt, stonden de vele mogelijkheden om de standaard ontwerpen aan te passen aan onze specifieke wensen, als ook de vroegtijdige transparantie in kosten ons erg aan. Van ontwerpen, tot plannen, tot uitvoering, het gehele traject hebben we als buitengewoon prettig ervaren door de aandacht voor onze wensen, deskundig advies waarin ook persoonlijke ervaringen werden gedeeld, en een "can-do"mentaliteit. Waar mensen soms terugblikken op een nieuwbouwtraject als intensief en eens-maar-nooit-meer, zouden we (ondanks dat we eerst eens gaan genieten) dit gerust opnieuw ondernemen.