Consumenten

Klantenvertellen is specialist en marktleider in Nederland op het gebied van klantbeoordelingen. Bedrijven zetten Klantenvertellen in om beoordelingen te verzamelen en te publiceren. Dit heeft voordelen voor u als consument, maar ook voor het bedrijf zelf. U kunt namelijk een betere inschatting maken met wie u te maken heeft en welke reputatie dit bedrijf online heeft. Bedrijven daarentegen kunnen leren van uw feedback. Inmiddels zijn er circa 13.000 bedrijven die gebruik maken van een van onze klantbeoordelingssystemen. Het is  onze missie om klantervaringen meer transparant te maken voor u.

Wij streven naar het tonen van echte klantbeoordelingen en het vereenvoudigen van de dialoog tussen consument en bedrijf. Transparantie wordt gemaakt door u en is er voor u. Door uw klantervaringen online te delen, draagt u er aan bij om een betere klantenbeleving te creëren voor iedereen. Delen maakt het voor iedereen beter. Zo werken we samen aan een transparantere wereld.

Bedrijven die met Klantenvertellen werken herkent u aan een van de onderstaande widget(s), ons logo of gebruik van onze merknaam in combinatie met een branchespecifieke widget(s). Deze staat (vaak) op de website van het bedrijf vermeld of wordt gebruikt in andere vormen van correspondentie. Met een muisklik op de widget, leest u alle klantbeoordelingen. Zo kunt u beter bepalen of u met dit bedrijf in zee wilt gaan.

Meest gestelde vragen

1. Hoe weet ik dat de beoordelingen van Klantenvertellen echt zijn?

Omdat betrouwbaarheid voor een groot deel afhankelijk is van het aantal beoordelingen dat een bedrijf krijgt, hebben bedrijven de mogelijkheid hun klanten actief uit te nodigen voor een beoordeling, door het per mail versturen van een beoordelingsverzoek. Hoewel we moeten toegeven dat geen enkel systeem volledig waterdicht is doen we er alles aan om onechte beoordelingen te identificeren. Wij hebben getracht zoveel mogelijk werkbare handmatige en technisch barrières te plaatsen die de betrouwbaarheid van beoordelingen versterken en de kans op misbruik tegen te gaan. Indien u het vermoeden heeft dat een beoordeling onecht is, heeft u de mogelijkheid om de beoordeling te rapporteren en onze reviewspecialisten zullen het dan verder onderzoeken.

Bel: 013-7009709 of mail info@klantenvertellen.nl

2. Kunnen negatieve beoordelingen worden verwijderd?

Dat kunnen bedrijven niet. Wij behouden het recht om een beoordeling te verwijderen, indien beoordelingen niet voldoen aan onze richtlijnen. In geen enkel ander scenario zal Klantenvertellen negatieve beoordelingen verwijderen. Het is bedrijven wél toegestaan om het account off-line te zetten. In dit geval worden alle reviews off-line gezet. Een bedrijf publiceert dus alle (positieve én kritische) beoordelingen óf geen beoordelingen. Bedrijven kunnen reacties geven op de (kritische) beoordeling. Zo ziet u meteen hoe een bedrijf met kritiek omgaat en hoe ze het oplossen.

3. Kunnen bedrijven beoordelingen aanpassen?

Bedrijven kunnen dat zelf niet. Ook Klantenvertellen redigeert beoordelingen niet. Zoals de klant de beoordeling schrijft wordt deze gepubliceerd tenzij de beoordeling niet aan onze richtlijn voldoet of er (per ongeluk)  persoonsgegevens worden blootgegeven. Bedrijven kunnen reacties geven op beoordelingen. Zo ziet u meteen hoe een bedrijf met kritiek omgaat en hoe ze het oplossen.

4. Hoe kan het zijn dat een bedrijf plotseling zo veel beoordelingen krijgt?

De meest voor de hand liggende reden hiervoor is dat het bedrijf actief begonnen is met het pro actief uitnodigen van klanten een beoordeling te schrijven. Onze ervaring leert dat hiermee een zeer hoge respons gerealiseerd wordt en dus veel klantbeoordelingen verzameld worden.

5. Is het bedrijven toegestaan om alleen beoordelingen van goede klanten te vragen?

Onze voorwaarden leggen bedrijven daar geen (verplichtende) voorwaarden voor op. Onze reviewspecialisten hebben meerdere keren per jaar contact met onze klanten. Onze ervaring leert dat bedrijven slim genoeg zijn deze ‘verleiding’’ te weerstaan en volgen doorgaans de adviezen van onze reviewadviseurs op. Consumenten zijn ook niet gek en bedrijven eveneens. Alleen maar 'tienen' is niet geloofwaardig! Het is juist krachtig ook kritische klanten aan het woord te laten. Als een consument louter positieve beoordelingen op de website van een bedrijf leest en zelf nooit een beoordeling heeft mogen plaatsen over dat bedrijf maar daar wel een (negatieve) ervaring mee heeft is de kans groot deze de consument elders op Internet zich (kritisch) gaat uitlaten over het bedrijf in kwestie.

6. Het lijkt er op dat ik geen beoordeling kan schrijven, hoe kan dit?

Bedrijven kiezen er zelf voor klanten proactief uit te nodigen door het per e-mail versturen van een beoordelingsverzoek. In sommige gevallen heeft het bedrijf er voor gekozen alleen op uitnodiging beoordelingen te ontvangen. Onze reviewadviseurs adviseren bedrijven doorlopend over het op de juiste wijze inzetten van Klantbeoordelingen. Zo adviseren wij bedrijven dat ze er verstandig aan doen alle klanten een beoordelingsverzoek toe te sturen.

7. Ik heb een beoordeling geschreven en deze is verwijderd, hoe kan dit?

Individuele beoordelingen kunnen alleen door Klantenvertellen worden verwijderd indien ze niet voldoen aan onze richtlijnen. Bedrijven kunnen dit zelf niet! Het kan ook zijn dat een beoordeling op dat moment nog niet is verwijderd maar onder quarantaine is gesteld om het bedrijf en Klantenvertellen een kans te geven de beoordeling te evalueren.

8. Kan ik meer dan één beoordeling schrijven over hetzelfde bedrijf?

Het is mogelijk om meer dan één beoordeling over een bedrijf te schrijven, echter is dit niet toegestaan indien dit gaat over dezelfde ervaring. Onze systemen zijn zo ingericht dat bij meerdere beoordelingen het systeem hier melding van maakt en blokkeert. Het is echter altijd mogelijk om een beoordeling later aan te passen. U kunt altijd contact met ons opnemen indien u hierover vragen heeft.

Bel: 013-7009709 of mail info@klantenvertellen.nl

Algemene voorwaarden - Richtlijnen Klantbeoordelingen - Gebruiksvoorwaarden & Privacybeleid