Beoordelingen Zonnefabriek

• Duidelijkheid/volledigheid van de offerte 8,7
  • Levertijd van onze dienstverlening 8,2

Naam: Arjan uit: Bergschenhoek

19-02-2019

Twee apps geïnstalleerd, van de zonnefabriek zelf en van de omvormer SMA. Beide apps werken, maar zijn voor verbetering vatbaar.

Naam: H.D. Woortman. uit: Tolbert.

19-02-2019

Het klantbelang kwam op de eerste plaats: wat past bij betreffende woning en bij de bewoner. Daaraan wordt het bedrijfsbelang gekoppeld. Top: het gebeurt te vaak anders.
Dit gecombineerd met vakkennis en ruime ervaring. Een keurige, gespecificeerde offerte en afspraken welke 100% zijn waar gemaakt. Zonnefabriek: misschien niet de goedkoopste maar wel de beste!

Naam: V. van Adrighem uit: Ridderkerk

17-02-2019

Zeer prettige ervaring. Het is duidelijk waar je voor betaalt. Een persoonlijke maar professionele, flexibele begeleiding naar een totaaloplossing.

Naam: Jamal uit: Zoetermeer

14-02-2019
8,2

Niet de goedkoopste maar wel het meest duidelijk en kennisrijk in advies fase. Langskomen vind ik ook belangrijk en dat doen niet alle aanbieders. Ik raad iedere aanbieder af die niet de moeite neemt om echt naar jouw situatie te kijken. Dit zegt iets over de manier van werken en is niet in jouw voordeel. Sneeuw op de dag van plaatsing maar desondanks het dak op gegaan en zoveel mogelijk afgemaakt. Een week later de rest afgemaakt ondanks wederom sneeuw. Electricien was naar mijn mening te gehaast en was extern (ingehuurd door zonnefabriek). Ik had vooraf info ingewonnen bij mijn “familie” electricien en dat zorgde voor een betere oplossing om de groep aan te maken en hiervan moest ik hun electricien overtuigen. Mijn advies is dan ook bekijk vooraf hoe je de installatie wilt en waar (zowel de aanleg bekabeling van de groep als de omvormer). Op het moment dat ze komen plaatsen is daar eigenlijk geen rust / tijd voor om dat goed te bepalen. Daarnaast had de electricien de afwerking van de bekabeling niet uitgevoerd. Tijdens de opleveringsinspectie werd dit door mij opgemerkt en is dit door een medewerker van de Zonnefabriek alsnog afgewerkt maar niet netjes in een buis omdat dit niet meer mogelijk was (bekabeling was al aangesloten). Zonde en een minpuntje vandaar een 7 voor installatie. Tijdens plaatsen ruim 5 dakpannen gesneuveld. Zorg dus voor reserve pannen. Monitoring per paneel zou mogelijk zijn maar geen uitleg gekregen hoe. Na wat googlen lijkt hiervoor een apart (kostbaar) apparaat nodig te zijn. Dit is dan (als dat daadwerkelijk zo blijkt te zijn) niet duidelijk uitgelegd tijdens het adviesgesprek. Je kunt zien wat de pannelen gezamenlijk opwekken maar niet per paneel en dus ook niet zien of alle panelen werken. Installatie werkt op het moment prima en ik ben verder wel tevreden met de service van Zonnefabriek en de keuze voor sunpower. Zonnepanelen van de buren wekken vergelijkbaar aantal kw op maar zij hebben 15 pannelen en wij 12. Advies van Zonnefabriek was om geen slimme meter te nemen. Als je nog de oude analoge electriciteitsmeter hebt probeer deze dan te houden. Weigeren bij eventuele vervanging door netbeheerder is mogelijk (zolang het niet wegens een defect is).

Naam: Guido Vogel uit: Ouderkerk aan de Amstel

13-02-2019

Uitstekend advies, er paste zelfs nog extra paneel op het dak. Vriendelijke installateurs die ook nog wezen op schimmel op het dak en even raampje hebben gelapt. Top!

Naam: Maarten van Dommelen uit: Nijmegen

12-02-2019
9,5

Dat de adviseur deskundig en vriendelijk is, dat is mooi, maar niet uitzonderlijk: het commercieele belang is duidelijk. Wat mij echt prettig verraste was de groep mensen die kwam installeren. Ze waren voorkomend, vriendelijk, helder communicerend en prettig om in en om je huis te hebben. Alles volgens afspraak gedaan en netjes afgewerkt. Keurige werkwijze, geen rommel achterlatend, kortom: niets dan lof.
Ook de administratieve afhandeling is correct, snel en prettig.

Naam: Ad Bruggers uit: Groningen

08-02-2019

Naam: Chau uit: Den Haag

08-02-2019
7,0

Nothing special until the day of the installation : communication via email, pay 40% beforehand, registration with the electricty provider, etc. But on the day of the installation, the work was done when it was already dark, I couldn't properly check if the work was ok and the most annoying is that they didn't clean the mess, inside or outside the house. I still have broken pieces of tile in the gutter on my back roof, I don't know how I'll get rid of those. For the premium price I've paid, I expected a better service.

Naam: Dianne van Laar uit: Amersfoort

07-02-2019
5,2

De kennis en uitleg van de adviseur in ons eerste gesprek overtuigde ons ervan dat - ondanks de hogere prijs in vergelijking met andere aanbieders - Zonnefabriek de juiste keuze zou zijn. De hogere prijs kwam door het soort panelen, maar ook 'door de kleinschaligheid van het bedrijf, maar daardoor kunnen we onze klanten ook een goede service bieden. In het laatste telefonische contact dat ik met ze had, heb ik mij hardop afgevraagd waarom ze 'service'-afdeling hebben, want service is exact hetgeen dat we absoluut niet hebben gekregen...

Het plaatsen van de zonnepanelen zou in verband met drukte niet direct kunnen, maar dat was tijdig aangegeven door de adviseur, dus uiteraard geen enkel probleem. Ook de dag van plaatsing (een vrijdag) leek vloeiend te verlopen. Ze hebben onze sleutel geleend om in en uit te kunnen lopen en einde dag was alles aangesloten, geen enkel probleem. Dachten we. Tot we er later achter kwamen dat de betreffende monteurs de sleutel van onze voordeur hadden meegenomen!
Geen prettig idee natuurlijk en direct op zaterdag gebeld. De sleutel lag inmiddels op kantoor en kon pas maandag onze kant op komen. We hadden dus die sleutel nodig, dus de afspraak was dat hij maandag weer bij ons zou zijn. Maandag opnieuw gebeld, de sleutel kon wel op de post gedaan worden. Natuurlijk! Stuur onze eigen huissleutel in een enveloppe naar ons eigen adres. Wat een superveilig idee! Dan moest het verzegeld opgestuurd worden en zou het pas dinsdag of misschien woensdag bij ons komen. Nee! De afspraak was dat we maandag onze sleutel terug zouden krijgen. Op onze strepen gaan staan en toen kon de sleutel ineens wel langsgebracht worden door een collega. Bijzonder.
Niet lang daarna werden we gebeld. 'Het zit allemaal goed vast, maar één clip was er niet, die moeten we nog komen vervangen'. Waarom horen we dat pas dagen later via de telefoon in plaats van door de monteurs als ze 'klaar' zijn?
Met hangen en wurgen wordt er een afspraak gemaakt voor het einde van de week - vreemd dat we anders 3 weken moesten wachten voor een reparatie van een kwartier. Via de mail nog eens de bevsstiging dat ze komen tussen 11-13, daarna is er niemand meer thuis. Prima, niet allemaal even netjes gegaan, maar dat kan gebeuren en nu wordt het snel opgelost denk ik nog.
Om 12.45 uur bellen de monteurs aan. 'Sorry dat we een beetje vroeg zijn'. Wat? De afspraak 11-13 is nooit bij hen terecht gekomen, zij kregen vanaf 13.00 uur door. Lekker gecommuniceerd jongens.
Zeer vriendelijke monteurs die onze frustratie goed begrijpen. Na een kwartiertje op het dak is het clipje vervangen. Eindelijk is het helemaal af... Nee hoor!
De monteur vertelt mij - vriendelijk, maar dat maakt de boodschap niet minder leuk - dat er 2 clipjes vervangen hadden moeten worden. Er is in alle systemen (en ook aan ons) 1 clip doorgegeven. Dit is ook wat de monteur bij zich heeft, het is geen onderdeel die hij op voorraad in de bus heeft liggen. De tweede clip moet dus op een ander moment vervangen worden. Zucht.
Hij vertelt mij ook dat hij het doorgeeft en dat ik door het kantoor teruggebeld wordt voor een nieuwe afspraak. Ze kunnen bij het dak als we niet aanwezig zijn als dat beter uitkomt. Geen probleem, maar ik wil het wel graag weten zodat ik de buren kan inlichten voordat zij ons waarschuwen of de politie bellen. Dat komt goed, het kantoor gaat bellen.
Na 2(!) weken ben ik er klaar mee en besluit ik zelf maar eens naar de afdeling 'service' te bellen. Ik vertel vriendelijk - ik heb nog wat van ze nodig - maar eerlijk dat ik niet tevreden ben en dat ik nog steeds wacht op een telefoontje en een nieuwe clip. De servicemedewerker 'begrijpt dat het heel vervelend is om er zelf achteraan te moeten en dat is ook niet hun bedoeling.' Hij vertelt me ook - zodra hij het dossier erbij heeft gepakt - dat de mededeling van de monteur er gewoon in staat! Maar ze waren er nog niet aan toegekomen om te bellen. 2 weken. Serieus?
'We kunnen over 2 weken komen'. Natuurlijk, we wachten nog niet lang genoeg. 'Maar het zit nu ook al wel goed vast hoor'. Dat zal best, maar ik wil dat het zit zoals het hoort - die clipjes zullen er niet voor niks zijn lijkt me? Daarbij, wil ik gewoon van dit gedoe af zijn!
Het kan toch ook gerepareerd worden als we er niet zijn? Oh ja. Een nieuwe afspraak wordt gemaakt voor de woensdagochtend daarna, een moment dat we niet thuis zijn. Ik geef nog aan dat ik wel graag een bevestiging wil of het gebeurd is, want we zijn er zelf niet en ik ga uiteraard niet het dak op klimmen om te kijken. Bovendien weet ik niet waar ik naar moet kijken. Tuurlijk, ze laten weten of hij geweest is.
Ik hoor woensdag niks. Ik hoor donderdag niks. Vrijdagmiddag besluit ik nog maar weer een keer zelf te bellen en vraag de 'service'-medewerker eerst maar eens mijn dossier te openen. Wat staat er als laatste informatie? 'Eh, ja er staat dat er eeen clipje moet worden vervangen... En daar moet een afspraak voor worden gemaakt.' He?! Ze zouden toch al geweest moeten zijn?
'Oh, ik ga nog even verder kijken.' Wauw! Als die panelen er niet al op lagen, was ik direct overgestapt naar een andere leverancier. 'Hij is woensdag geweest hoor!' Waarom weten we dat dan nog niet? Als mijn dossier netjes was bijgehouden, had je geweten dat de service al ongelofelijk achterliep en zou je er toch alles aan willen doen om het daarna vlekkeloos of in elk geval beter te laten verlopen? Opnieuw hetzelfde antwoord: 'daar waren we nog niet aan toegekomen'. Het verbaast mij met terugwerkende kracht dat het nu echt eindelijk klaar is. Wat een rust.
'Ik ga u nu mailen met een foto dat het gemaakt is en alle info!' Eindelijk een afspraak die wel nagekomen wordt. Een half uurtje later is de mail binnen. De informatie was dus al wel ergens bij het bedrijf bekend?
'Heel vervelend, ik hoop dat u veel plezier heeft van de zonnepanelen en dat ze 30 jaar vlekkeloos werken zodat u niet meer steeds zelf met de klantenservice moet bellen en er achteraan moet.' Ik hoop het ook. Zucht.

Naam: Groningen050 uit: Groningen

07-02-2019

Duidelijke uitleg offerte, snelle levering, door Zonnefabriek alles goed geregeld zoals aanmelding bij netbeheerder e.d.