Beoordelingen Kras

• Kras website 8,3

A. uit: Rotterdam

21-06-2019
2,7

De annulering was overmacht, doordat het schip niet op tijd klaar was i.v.m. noodzakelijke reparatie aan het schip.
Dit ter verduidelijking, dat dit de oorzaak was en niet anders.

A. uit: Rotterdam

21-06-2019
2,7

Na de annulering van onze IJslandcruise vorige week en vertrekdatum 16 juni j.l. met MS Columbus van CMV rederij, wil ik mensen behoeden voor de tekortkomingen van Kras. Ik heb juridisch uitgezocht dat ik recht had op de voll. reissom plus korting ev. volg. cruise, maar het eerste "vergat" Kras stelselmatig te noemen, want al vanaf de annuleringsmail (boot kapot) repten zij alleen over kortingen/overboekingen, maar nergens over het recht op teruggave. Ik heb het juridisch onderzocht en men blijkt recht te hebben op beide: reissom terug plus korting volg. cruise (binnen bep. voorwaarden).
Bij kras werd men kribbig dat ik in mijn mails hier duidelijkheid over wilde, maar ik heb het stapsgewijs aangepakt: eerst mijn reissom terug en dan pas een nieuwe cruise met 50% korting. Zo is het ook gegaan, maar niet van harte. Ik wil mensen waarschuwen waar zij recht op hebben, want krijgen doet u het niet zomaar! Ik vind dit lage praktijken, want div. personeel van Kras repte hier niet over, dus is het beleid
Waar de Britse rederij over deze cruise voll. teruggave plus kortingen publiceerde, meldde Kras dit beslist niet.
Ik had alleen de reisovereenkomst niet met CMV gesloten, maar met Kras, dus was het voor mij niet zeker of dat werd overgenomen en bij Kras hield men zijn mond. Vroeg zich af of ik wel kon lezen, omdat ik eerst duidelijkheid wilde dat ik mijn geld terugkreeg, voordat ik me ging verdiepen in kortingen volg. cruise.
Wees dus alert, want deze kortingactie duurt tot 12 juli of omstreken. Verdiep u in uw rechten, want dat is nodig!

Anke uit: H.I. Ambacht

19-06-2019
7,3

Prachtige reis met heel fijne reisleidster. Geen acht of negen omdat sommige hotels niet voldeden. Vooral het laatste hotel waar we drie dagen verbleven had het onderhoud van de kamers niet in orde.
De bus had geen veiligheidsgordels.

Hans uit: Rotterdam

16-06-2019

Alle info was gemakkelijk te vinden. Boeken ging vlot.

harry uit: breskens

16-06-2019
6,3

single rondreis Italië mei 2019.
lek gezelschap,veel gelachen.dit is te danken aan onze reisleidster Agata,(pittige dame).
Maar.
aankomst Marimonte Hotel was een cultuur schok terug naar de aren 70,onafgewerkte kamer,enz.'Dit is naar min mening KRAS onwaardig.Advies haal dit hotel uit e programma.
gr harry

Joan uit: Berkel en Rodenrijs

15-06-2019
7,3

Moest te vaak van pagina wisselen (te veel op verschillende pagina's)

Rudolph uit: Purmerend

10-06-2019
5,3

Fly-drive Classic South Africa
Wij hebben de reis “Fly-drive Classic South Africa” bij Kras geboekt. Hoewel wij een fantastisch avontuur hebben meegemaakt, is dat zeker niet te danken aan Kras. Natuurlijk bleek de gehuurde en geüpgrade auto niet door Avis geleverd. In plaats van de beloofde en betaalde Toyota RAV4 2 liter kregen we een Toyota Rush 1600. Het verschil merk je echt wel in de bergen en op de vaak slechte wegen. Tevens bleek in de auto geen navigatie. We hebben deze bij moeten huren. Om nu in dat mooie vreemde maar ook grote land zonder navigatie 9 hotels en talloze bezienswaardigheden te vinden was ons wat al te veel risico. Bij een aantal hotels had Kras geen exacte adresgevens beschreven. Je bent dus goed afhankelijk van een goede internetverbinding op je telefoon. Ook verder geen enkele omschrijving. We moesten dus veel zelf uitzoeken. Tot slot bleken ook nog eens de laatste twee hotels die in de reispapieren stonden van Kras, niet voor ons geboekt. Gelukkig hadden we ook reispapieren gekregen van Thomson (Kras besteed de reis uit aan Thomson), waar wel de goede hotels en adressen stonden. We hadden op voorhand een paar vragen aan de klantenservice van Kras gesteld. Echter blijkt dit een callcenter die geen antwoord weet, maar ook niets uitzoekt. Boek je bij Kras, sta je er dus pittig alleen voor.

henk uit: wamel

09-06-2019

We zijn al enkele keren via krasorganisatie op vakantie geweest,en ik mag wel zeggen dat het goed bevalt.
dus hopen we dat het dit jaar weer zo is.

Bernard uit: Empel

07-06-2019
6,0

Ik baal van steeds wisselende prijzen en aanbiedingen voor de reis die ik al geboekt heb. Ik doe dan niet meer mee met een kortingsaanbieding. Het valt me ook op dat de oorspronkelijke prijs ook verandert!! Daardoor is het voordeel minder groot dan je denkt maar toch: als ik later zou boeken ben ik vaak voordeliger uit terwijl ik nog uitga van de ouderwetse vroegboekkorting.
Daarnaast onthoudt de website niet de inloggegevens van de laatst geboekte reis als je, zoals ik vaker met Kras reist! Dom!

Rene uit: Goutum

07-06-2019
5,0

belangstelling voor de reis swingend cuba 2 .personen.
I.V.M. met mijn gezondheid wilde ik graag de luxe vliegen en mijn partner economyc. Maar kon dat op de boekingsite niet voor elkaar krijgen .Mailtje gestuurd naar Kras. 24 uur later geen bericht ,gebeld 10 minuten in de wacht.contact op mijn vraag of ik de luxe kon vliegen en mijn vrouw economy werd er geantwoord neen of u vliegt beide de economy of beide de luxe . Ik sta versteld. Wij zijn vaak met kras en TUi op vakantie geweest maar nu is het wel DAG KRAS!!!.