Beoordelingen Essent

8,1

Gemiddeld cijfer gebaseerd op beoordelingen tot 12 maanden geleden.

Marquerita uit: Gouda

1,0

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Voel me misleid, Essent heeft mij een mooi aanbod gedaan maar vergeet vervolgens te zeggen dat tussentijds opzeggen enorme belasting met zich meebrengt. Had liever niet overgestapt blijkt.
Ik krijg geen optie nee te zien bij de onderstaande vraag. Duidelijk dat ik het niet zal aanbevelen.

H.Altena uit: Soest

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Dat kan ik pas na een jaar vertellen wanneer de eerste afrekening komt

Kees uit: Scherpenzeel

Edith uit: Oegstgeest

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Op zich is alles, vlot en snel geregeld. Het enige waar ik van baal is dat de opzegvergoeding voor de boete aan de vorige leverancier, pas over een jaar wordt uitgekeerd. Bij de eindafrekening. Dit wordt van tevoren niet duidelijke gecommuniceerd.

C. uit: Hoogkarspel

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Nog te kort klant om mening te geven.
De toekomst zal het leren.

Mira uit: Nieuwerkerk aan den IJssel

6,7

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Het was makkelijk om een contract af te sluiten. Echter toen ik een vraag had over mijn betaalrekening en via de website van Essent een terugbelbericht achterliet werd er een e-mail gestuurd met daarin het bericht dat ik Essent nog een keer terug moest bellen, omdat zij mij via de telefoon niet konden bereiken. Ik was toen nog geen enkele keer op mijn mobiele telefoon door één van de Essent-medewerkers gebeld. Ook bleek achteraf dat ik voor de korte periode dat ik bij mijn vorige energieleverancier zat op eens met allerlei extra kosten kwam te zitten. Ik had het persoonlijk wel zo netjes gevonden als Essent had geadviseerd om pas aan het eind van het jaar een contract af te sluiten en niet aan het begin van het nieuwe jaar dit i.v.m. leveringskosten, overheidsheffingen en netbeheerkosten (volgens mij heb ik deze nu ook dubbel betaald. Achteraf gezien kun je dus beter aan het eind van het jaar overstappen, omdat de zomermaanden het maandbedrag van de wintermaanden compenseren. Nu moest ik meer betalen. Zoals ik hierboven al beschreven heb vond ik dit een teleurstelling om hier op deze manier achter te komen. Als je een transparant bedrijf wilt zijn, dan zou ik dit ook aan de klant meegeven. Ik denk dat je op deze manier meer klanten voor je wint. Echter jullie zijn een commercieel bedrijf dus ik kan begrijpen dat jullie geen rekening gaan houden met de portemonnee van de klant. Zeer teleurstellend!

jose uit: Hoogerheide

7,7

alleen vind ik het jammer dat ik mijn 100 euro
boete van Eeon energie niet gelijk of binnen 2maanden kan krijgen....moet ik overigens nog doormailen aan jullie.
zal ik deze week doen.

Helma uit: Etten-Leur

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Prima, alles ging goed en snel

Sander uit: Trouwborst

wim uit: alkmaar