Beoordelingen Essent

8,2

Gemiddeld cijfer gebaseerd op beoordelingen tot 12 maanden geleden.

Florencia uit: Amersfoort

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Peima, maar wel optijd geld van mijn rek jalen

Bernhard uit: Hengelo

1,5

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Ik ben teruggegaan naar Essent maar nu blijkt dat dat er niets is geregeld. Ik maak geld over en het is teruggestort. Ik krijg telefoontjes of ik goedkopere gas en stroom wil hebben.Ik begrijp nu niets meer. Ik had het toch geregeld?

Jan in 't Veldt uit: maarssen

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Wij hebben van Budget Energie de eind nota ontvangen.
Deze heb ik opgestuurd en verwacht dat de boete die
is opgevoerd, zoals is beloofd, door U wordt vergoed.

Hanif uit: Emmen

4,0

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Essent heeft vaak mooie aanbiedingen waardoor de keuze om een klant te worden makkelijker maakt, echter zijn hun heel slordig met het verstrekken van de aanbieding en producten. Op 23 Juli 2018 klant geworden bij Essent via BCC met €150,- Cashback dit zou binnen 4 weken op me rekening staan. Na 4 weken stond het bedrag nog niet op mijn rekening dus contact opgenomen met Essent en werd er mij verteld dat de eerst 2 weken bedenktijd is en de €150 cashback binnen 4 weken op me rekening wordt gestort dus in totaal 6 weken. 6 weken verder en nog niet ontvangen, ik weer contact opgenomen met Essent en werd mij verteld dat het 7 September op me rekening zou staan. 7 September en nog niks dus weer contact opgenomen met Essent en kreeg te horen dat er iets mis is gegaan en dat het uiterlijk 14 Semptember zou ontvangen. En je raadt het al 14 Sempteber nog niet! Ik weer bellen en werd mij een verhaal verteld waar ik al klant geen behoefte aan heb. Ze zouden dit oplossen en ik zou cashback 20 september ontvangen en ze zouden 19 september telefonisch contact met me opnemen als ze het hebben opgelost Mij werd er weer verteld dat er intern is mis is gegaan. Ik vertelde dat ze de klant zo snel mogelijk moeten helpen en als de datum al zo vaak is verstreken dat ze telefonisch over kunnen boeken en verder intern moeten oplossen. Hier moet een klant niet de dupe van worden maar dat was volgens de medewerker niet mogelijk. Als troost krijg ik bosje bloemen en €10,- voor de telefonische kosten die ik heb gemaakt. Dit is niet de manier van omgaan met jullie klanten en helemaal niet met nieuwe klanten dat Essent vanuit gaat als een ontevreden klant een bosje bloemen krijgt zal die wel weer tevreden zijn. Het het ging niet meer om die cashback van €150,- maar om de principe ze beloven iets en het staat op zwart wit en vervolgens komen ze hun beloftes niet na. Als klant voelde ik me gehoord ze zijn een groot bedrijf en je kan als klant niet veel voor elkaar krijgen. Persoonlijk raad ik Essent af. Niet omdat ik mijn Cashback op tijd kreeg maar omdat ze niet hun best doen om klant tevreden stellen of houden.

Karin uit: 's-Hertogenbosch

7,0

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
De meneer die heel overtuigend overkwam om klant te worden bij essent heeft ons misleid blijkt nu achteraf. Klant worden gaat heel makkelijk, maar beloften nakomen niet. Ik heb telefonisch contact gehad met deze meneer, maar ben hier niet tevreden over. De boete die wij aan de andere energieleverancier moeten betalen wordt niet volledig vergoed door jullie, terwijl dat wel is toegezegd! Ook zouden wij een kado bedrag krijgen na het eerste jaar. Volgens meneer moeten wij hier de boete van betalen!! Noem je dat dan nog een kado? Ik niet. Ik ben zeer ontevreden en voel me belazerd.

Pieter uit: Uden

Rob uit: Mierlo

M. uit: Krimpen a/d ijssel

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
In de voorwaarde staat dat je pas klant kan worden als de andere partij zegt dat het kan.
Nu had ik bij overschrijving al gezegd dat ik in ieder geval nog tot november moest bij energie direct.
Nu is dat een dochter maatschappij van essent en kan het waarschijnlijk sneller. Het vervelende vind ik wel dat ik nu het "kado" moet terug betalen terwijl ik degene daar nog op heb gewezen. Beetje jammer ook dat dit allemaal in de zomervakantie is gebeurt. Het is heel makkelijk om klant te worden. vind alleen de manier waarop jammer.

Sylvia uit: Boxtel

4,3

Hoe heeft u het ervaren om klant te worden van Essent?
Problemen met toesturen van contract doordat fout emailadres is genoteerd. Slordig dus. Contract was al ingegaan voordat ik een contract had.

j.h. uit: amersfoort